dinsdag 20 december 2011

Het naaimachien!

Ha, ik heb jullie nog niets van mijn naaiwerk laten zien. Hoog tijd dus!
Eerst de collectie uit de naailes. Ik bespaar jullie de vreselijke keukenschort ;)
Maar buiten dat, hebben we in ons eerste jaar ook een rok en blouse (Knipmode) gemaakt
en een lange vest in tricot (Knipmode), met bijpassend rokje uit de stofoverschot.
Zie hier het resultaat:



Daarbuiten heb ik mij thuis nog wat geamuseerd met enkele tasjes:
Het patroon voor de allerschattigste buttercup bag vond ik bij 'made by Rae',
de opvouwbare boodschappentas is een ideetje van 'eloleo'.


En tijdens de zomer maakte ik een vrolijk vakantiekleedje (Knipmode 06/2011), one shoulder met bijpassend topje. De lieveheersbeestjes zijn een eigen maaksel, geproduceerd met een oud rood t-shirt, een stukje vilt en vliesofix. Het enige nadeel is dat de zon niet zo waanzinnig veel geschenen heeft tijdens mijn verlof :( In de kast voor volgend jaar dus...


Dit jaar wilde ik in de naailes aan het 'echte werk' beginnen. In september werd er dus een feestelijk patroon gekozen, met als doel origineel voor de dag te komen tijdens de feestdagen. Aangemoedigd door onze naai-juf koos ik op de stoffenbeurs voor petroleumblauw satijn. Zonder haar erbij had ik dat blinkend stofje waarschijnlijk nooit durven kiezen. Na heel wat puffen en blazen kan ik jullie verklappen dat het kleed sinds zaterdag officieel afgewerkt is verklaard en goedgekeurd door het ventje ;) De foto's komen later...
(kwestie van nog eens te eindigen met een goeie 'cliffhanger')

Geen opmerkingen:

Een reactie posten