dinsdag 6 december 2011

Maak kennis met mijn ami's :-)

Ooit van amigurumi gehoord?
Ik heb het ontdekt tijdens een middagje snuffelen in de 'voordeel boekenwinkel'. De ietwat rare titel (amiguwatte?) werd verduidelijkt door het onderschrift 'gehaakte dieren'. En ik dacht: Hé, dat kan ik ook!
Amigurumi blijkt Japans te zijn voor gebreide, opgevulde diertjes. Geen idee waarom ze die dan haken...
In elk geval, dat ene boek werden er ondertussen drie en het internet blijkt ook gek te zijn op ami's. Googlen maar en go with the flow. Ik was meteen verkocht en iedereen is er weg van. Ideaal als origineel cadeautje dus! Voor de kleine poppetjes heb je niet eens zoveel tijd nodig, een druilerige zondagmiddag is genoeg. Hier komen enkele beeldjes uit mijn archief:

Deze twee komen uit het boek 'lieve diertjes zelf haken' (Ana Paula Rimoli). Leuk om weten: Het aapje werd de lievelingsknuffel van baby Lowie!

Vorig jaar ontsnapten ook de trouwers niet aan mijn ami-verslaving ;-) Zij kregen deze kleine, schattige koppeltjes cadeau:


Eén van mijn beste vriendinnen is dol op olifanten. Ik maakte voor haar verjaardag deze vrolijke exemplaren, naar een patroon van Roman Sock:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten