donderdag 15 december 2011

Waar blijft die kerstboom?

Als ik 's morgens opsta en naar het station fiets is het nog donker
en als ik 's avonds achter mijn bureau vandaan kom is het al donker,
de dagen korten en het durft al wel eens koud zijn.
Hmmm, dat ruikt naar Kerstmis!

Op zoek naar de doos met kerstversiering dus... Vorig jaar was onze kerstboom ook al redelijk gevuld met handwerk. Daar moeten dus zeker nog enkele nieuwe spulletjes bij. Want haken op een koude winteravond, aan een knetterend haardvuur en met een vleugje dennengeur, is dubbel zo gezellig ;-)

Alvast een voorsmaakje: de kerstcollectie van 2010:
Deze hangers zijn gehaakt rond zo'n plastieken ring die rond een drankfles zit (vb. bij fruitsap- of melkflessen). Dit ideetje zag ik op de blog van een Amerikaanse of Britse (?) oma, maar ik vind de juiste site niet meer terug :-(  De vormpjes heb ik zelf bedacht: kransjes, sterretjes en sneeuwvlokken.




Eén jaar eerder maakte ik ook al papieren vogeltjes:


In de kerstboom ziet dat er ongeveer zo uit:



En ook de glazen op de feesttafel werden versierd met sterretjes:


Ok, genoeg gedroomd... ik zal er dit weekend eens werk van maken!
Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten