vrijdag 31 januari 2014

Dag Uki !

Vorige week zag ik onze zoon helemaal wegdromen voor het televisiescherm. Ja, dat helpt nu eenmaal tijdens het aerosollen. Zijn vingertje wees naar het gele vuurvliegje dat lief en vrolijk door de zonnebloemekes zweefde. Toen wist ik wat ik wilde maken... Uki! - In gedachten hoort u nu de vredevolle soundtrack van de Uki-filmpjes -

Volgens Google waren er nog niet veel die mij zijn voorgegaan. En een handleiding of patroon was er dus niet te vinden. Dan maar zelf aan de slag. Het beestje had nog geen armpjes en beentjes, laat staan vleugeltjes, maar werd al heel der dagen meegezeuld door de zoon. Het schepsel werd door de expert dus duidelijk herkend als Uki. Na wat gepas en gepuzzel werd gisteren het laatste vleugeltje vastgenaaid. Zie hier het resultaat.

Met de groeten van een fiere peutermama!




4 opmerkingen:

  1. Oooh, uwe zoon is Uki fan! Mijne heeft het meer op Bumba of 'Bamba' zoals hij het zelf zegt. Iets minder vredige klanken vind ik dat...
    Heel mooi gedaan die Uki!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hebt u mss het patroon voor mij van deze uki?

    Met dank bij voorbaat
    Cinneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ooooh super fijn!! Mijn zoontje van 1,5 is helemaal fan en ik haak graag. Kan ik het patroon kopen?
    Dank je Elke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Is er een mogelijkheid om het patroon tegen betaling te kunnen krijgen, want mijn neefje is er zot van.
    Dank je

    BeantwoordenVerwijderen